Resum de lectures: Juny

S'acaba juny, així que és moment de revisar les lectures del mes. M'hi acompanyeu?

Llibres llegits:

El viatge, de Luigi Pirandello. Traducció de Narcís Comadira. Volum 11 de la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions ★★★★ 
Lectura curta, però molt bonica. El viatge d'una dona després de molt de temps tancada a casa. M'ha deixat sense paraules...

Eso no estaba en mi libro de Historia del Cine, de Javier Ortega. Publicat per l'Editorial Almuzara ★★★★ 
Feia temps que no llegia cap llibre sobre cinema, i he de dir que m'ha agradat molt. Qui esperi un llibre d'història del setè art típic no el trobarà entre les seves pàgines, però sí que segueix un ordre cronològic a l'hora d'explicar petites històries o anècdotes. Es llegeix ràpid i es fa molt entretingut. Lectura molt recomanable per aprendre més sobre aquest art i tot allò que l'envolta.

El ball, de la Irène Némirovsky. Traducció de Xavier Pàmies. Volum 5 de la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions ★★★★ 
Aquesta ha estat una re-lectura. Després de llegir Suite francesa, últim llibre que va escriure l'autora, vaig començar a llegir altres llibres seus. La veritat és que no recordava res de la trama de El ball, i m'ha agradat molt. Com un matrimoni de nous rics, ell d'origen jueu però convertit al catolicisme després del matrimoni, organitzen el seu primer ball després d'haver fet fortuna. Lectura molt recomanable.

La mancança, de la meva escriptora preferida en llengua catalana: Isabel-Clara Simó. Publicat per l'Editorial Gregal ★★★★ 
La poesia no és pas el meu gènere predilecte, ni en soc lectora assídua, però aquest l'havia de llegir. M'ha agradat, i l'experiència de llegir un parell de poemes abans d'anar a dormir també. Tinc algun altre llibres més a casa de poesia, així que és possible que torni a repetir l'experiència.

Ehrengard, d'Isak Dinesen (pseudònim de l'escriptora danesa Karen Blixen). Traducció de Maria Rossich. Volum 18 de la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions ★★★ 
Tercer Petit Plaer del mes. Aquest és el segon llibre que llegeixo de l'autora i he de dir que no m'ha agradat tant com El festí de Babette, tot i que m'ha semblat una lectura agradable i distreta. 

Hamnet, de la Maggie O'Farrell. Traducció d'en Marc Rubió Rodon i publicat per L'Altra Editorial ★★★★ 
Havia sentit a parlar tant d'aquest llibre per xarxes que li tenia moltes ganes, tot i que també tenia por que acabés sent una decepció. Per sort meva no ho ha estat. M'ha agradat molt. No havia llegit res de la Maggie O'Farrell i m'han vingut ganes de llegir més llibres de l'autora.

La filla del rei d'Hongria i altres contes truculents de l'Edat Mitjana, versió de Gemma Pellissa Prades i publicat per l'Editorial Barcino ★★★ 
Una altra lectura conjunta organitzada per les dametes del Vermut literari. Canvi radical respecte les anteriors lectures conjuntes proposades, però molt entretingut i ràpid de llegir. 

Llibres acabats:

Jane Eyre, de la Charlotte Brontë. En l'edició de labutxaca d'Edicions 62 i traducció de M. Dolors Ventós ★★★★★ 
Aquesta ha estat una lectura conjunta i l'he gaudit com no m'esperava. Quan vaig tenir el llibre a les mans i en vaig veure la lletra, més aviat petita, vaig pensar que potser em costaria llegir-lo, però tot el contrari! M'ha enganxat des del principi. 

The Switch, de la Beth O'Leary. Format electrònic ★★★★ 
Aquest és el segon llibre de l'autora i també el segon que llegeixo d'ella. Ja amb el seu primer llibre, The Flatshare, vaig tenir molt bones sensacions. M'agrada com escriu, com en cada capítol ens parla des de la perspectiva d'un personatge diferent de la història. En aquest cas, a The Switch, ens explica com una àvia i la seva neta canvien radicalment de vida durant dos mesos: l'àvia se'n va a Londres a viure al pis de la seva neta i aquesta se'n va a casa de la seva àvia a Yorkshire. Si voleu passar una estona entretinguda aquest estiu, aquest és un bon llibre per fer-ho.

Llibres començats:

El cerebro masculino, de Louann Brizendine. En format electrònic.

Rebecca, de la Daphne du Maurier.

Un dels mesos més productius pel què fa a lectures! I vosaltres, què heu llegit aquest mes de juny?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...