El llibre dels divendres: L'evolució de la Calpurnia Tate

Fa temps vaig descobrir el llibre L'evolució de la Calpurnia Tate de la Jacqueline Kelly, publicat per La Galera i amb la traducció de Jordi Vidal i Tubau. Em va agradar tant que una de les meves gates porta el nom de la protagonista.

Ambientada en un poble de Texas l'any 1899, tracta sobre la vida de la jove Calpurnia Virginia Tate, una nena d'uns dotze anys a qui no acaben d'agradar els convencionalismes de l'època. La seva mare intenta que aprengui les arts que faran d'ella una senyoreta, com ara tocar el piano o fer mitja, però res d'això li agrada. Ella disfruta més de la companyia del seu avi, amb qui descobreix les teories de Darwin.

La segona part d'aquest meravellós llibre es diu El curiós món de la Calpurnia Tate. En aquest segon llibre la Callie V., així és com la coneixen a casa seva, espera que el 1900 sigui l'any on poder fer realitat el què s'havia proposat l'any anterior. Però també és l'any on se n'adona que, pel fet de ser noia, el que ella pugui pensar, o desitjar pel seu futur, no compta gaire. Sort de l'avi!

És un d'aquells llibres per a nens-joves que es pot llegir a qualsevol edat, o això és el que jo penso... Tot i que també és veritat que, per a mi, qualsevol edat és bona per a llegir qualsevol llibre: amb més de 30 anys vaig llegir Mary Poppins i El Mago de Oz. Val més tard que mai, no?

Que tingueu un bon divendres i una molt bona lectura!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...