Properes lectures: Febrer

Acabem gener, i demà comencem febrer: el mes del Carnaval! I és pensant en aquesta festa tan important al meu poble-ciutat (de vegades crec que no som ni una cosa ni l'altra: massa gran per ser poble, però amb dubtes que la paraula ciutat li escaigui...) que he fet la tria de les meves properes lectures. M'acompanyeu a conèixer quines seran?

Diario de una perdida, de Margarete Böhme. Traducció de Fernando González Viñas i editat per El Paseo Editorial. Llibre que va aparèixer per primer cop el 1905 i que, com ja deureu endevinar, va suposar una gran commoció entre la gent de l'època. El 1929 se'n va fer una pel·lícula protagonitzada per una de les actrius del moment, la Louise Brooks.

Les bacants, d'Eurípides. Traducció de Maria Rosa Llabrés Ripoll i edició d'adesiara. Un dels meus propòsits lectors per aquest 2022 és llegir més llibres de la literatura clàssica. I per literatura clàssica no m'estic referint a llibres del s.XIX per exemple, sinó als clàssics de veritat, aquells que van escriure els grecs i romans de fa una pila d'anys. I quin millor llibre que Les bacants per llegir durant el mes del Carnaval?

Transformaciones, d'Anne Sexton. Traducció de María Ramos, il·lustracions de Sandra Rilova i edició de Nórdica Libros. Edició bilingüe de 16 poemes on l'autora reinventa 16 contes de fades dels Germans Grimm. Crec que pot ser una bona manera de seguir llegint poesia.

Aquest deu ser el lloc, de la Maggie O'Farrell. Amb traducció de Marc Rubió i editat per L'Altra Editorial. Únic llibre que no he triat amb el Carnaval al cap, sinó per seguir amb les premisses del #RepteReducte2022 que des de #El Reducte Català s'ha engegat aquest any. Serà el segon llibre que llegeixi de l'autora, i en tinc moltíssimes ganes.

I vosaltres, ja heu fet la tria de llibres per llegir durant aquest mes de febrer?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...