Els meus propòsits lectors pel 2022

Sembla mentida, però ja estem a 1 de gener! Així que acomiado el 2021 i dono la benvinguda al 2022 amb els meus propòsits lectors per aquest nou any:

  1. Estrenar-me amb els llibres de la Virginia Woolf: amb tres llibres seus al prestatge dels pendents per llegir (Mrs. Dalloway, Una cambra pròpia i Un esbós del passast) ja va sent hora d'estrenar-me amb l'escriptora. Però per quin començar?
  2. Descobrir més llibres de les germanes Brontë: el 2021 vaig fer una triple estrena amb les germanes Brontë llegint un llibre de cadascuna d'elles. En aquesta entrada podeu llegir una mica de les meves impressions. De moment la meva preferida és la Charlotte amb Jane Eyre, i tinc moltíssimes ganes de llegir La llogatera de Wildfell Hall, de l'Anne. 
  3. Descobrir més llibres de la Josephine Tey: amb el llibre Amar y ser sabio he descobert a aquesta escriptora escocesa. En aquesta entrada us parlo del llibre i de com m'ha agradat, tant la història com el personatge de l'inspector d'Scotland Yard Alan Grant. Sembla que m'espera un 2022 molt british...
  4. Descobrir més llibres de la literatura clàssica (grecs i romans): el 2021 vaig llegir dos obres d'Aristòfanes, Lisístrata i Els ocells. La primera em va encantar, la segona ja no em va entusiasmar tant però la vaig gaudir molt també, així que aquest 2022 tinc moltes ganes de seguir amb els autors clàssics i ja tinc dos llibres esperant-me: Les Bacants d'Eurípides, i la Odisea d'Homer en l'edició de Blackie Books en la seva col·lecció Clásicos Liberados.
  5. Llegir més literatura catalana: repassant les lectures del 2021 veig que he llegit molta traducció i poca novel·la de literatura catalana, així que potser que el 2022 busquem autors i autores de casa nostra per posar-hi remei. 
  6. Llegir més poesia: potser el gènere que menys m'agrada, segurament perquè és el que menys entenc. No crec que llegir poesia sigui fàcil, no és un gènere per a tothom, però aquest 2022 farem l'esforç de llegir-ne més.
  7. Llegir Guerra i pau: aquest senyor totxo de 1042 pàgines fa massa temps que està esperant a que el llegeixi. No soc una gran llegidora dels clàssics russos, però mirarem de canviar-ho aquest estiu provant a llegir aquest clàssic de Tolstoi.
  8. Tornar a llegir Donetes: clàssic de la literatura universal. Segurament me'l reservaré pel mes de desembre, per fer coincidir la seva lectura amb el Nadal. En una entrada anterior us parlo de les diferents versions cinematogràfiques de la novel·la, pel·lícules ideals per veure durant les Festes.
  9. Estrenar el meu carnet de la biblioteca: en un intent d'evitar les compres compulsives de llibres vaig anar a fer-me el carnet de la biblioteca. El següent que vaig fer després va ser passar per una llibreria a comprar llibres. Així no anem bé... Esperem estrenar-lo aquest 2022!
I vosaltres, us feu propòsits lectors pel nou any?

Que tingueu un Feliç Any Nou i unes molt bones lectures!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...