Repassant els propòsits lectors del 2022

A principis d'any vaig fer-me 9 propòsits lectors per complir durant l'any. Els hauré complert? Anem a veure-ho:
  1. Estrenar-me amb els llibres de la Virginia Woolf: de tres llibres que hi ha a casa de l'escriptora de moment ja n'he llegit un, Una cambra pròpia. A veure si durant el 2023 en llegeixo algun altre! Així que propòsit complert!
  2. Descobrir més llibres de les germanes Brontë: el 2021 vaig fer una triple estrena amb les germanes Brontë llegint un llibre de cadascuna d'elles. Aquest 2022 poc presents han estat en les meves lectures, tot i que he pogut llegir un recull dels poemes de l'Anne que, la veritat, m'ha agradat molt (tot i que jo de poesia poc hi entenc...). Així que propòsit complert!
  3. Descobrir més llibres de la Josephine Tey: tot i que m'hagués agradat molt poder llegir algun altre llibre seu encara no n'he tingut l'oportunitat. Així que propòsit no complert...
  4. Descobrir més llibres de la literatura clàssica (grecs i romans): no he tingut ocasió de llegir l'Odisea d'Homer en l'edició tan preciosa que ha publicat Blackie Books, però sí que he pogut llegir Les Bacants. I tot i que el propòsit es referia als clàssics, també he llegit tres revisions actuals dels mites (Lavínia, Las mujeres de Troya i Galatea) i un sobre mites grecs i còctels inspirats en aquests (Nectar of the Gods). I com a La Setmana del Llibre en Català alguna adquisició vaig fer sobre el tema, aquest 2023 podrem seguir descobrint llibres de la literatura clàssica. Així que propòsit complert!
  5. Llegir més literatura catalana: si no m'he descomptat, els llibres de literatura catalana llegits aquest 2022 han estat 12, les traduccions continuen sent majoritàries entre les meves lectures. No direm que és un propòsit no complert, sinó que farem com a l'escola: Necessita millorar.
  6. Llegir més poesia: per no ser el gènere que més m'agrada, aquest any he llegit 5 llibres de poesia. No està gens malament! Així que propòsit complert!
  7. Llegir Guerra i pau: lectura que vaig començar el mes d'agost i que he acabat aquest mes de desembre. Ha estat tota una experiència... Així que propòsit complert!
  8. Tornar a llegir Donetes: llibre que ara mateix estic llegint en l'edició preciosa que ha publicat Viena Edicions. M'hagués agradat començar-lo abans i no l'última setmana del mes, però Guerra i pau m'ha ocupat més temps lector del que em pensava. Així que encara que pugui no acabar-lo durant el 2022 direm que... Propòsit complert!
  9. Estrenar el meu carnet de la biblioteca: he llegit un llibre de la biblioteca, però no el vaig treure amb el meu carnet, sinó que me'l va passar la meva parella quan se'l va acabar. No compta, oi? Així que propòsit no complert...
I vosaltres, us havíeu fet propòsits lectors pel 2022? Els heu complert?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...