Properes lectures: Nadal

Ja ha arribat el mes de desembre, ja ha començat el compte enrere pel Nadal! I què millor que llegir llibres d'aires nadalencs per aquestes dates? Llibres que passen durant les festes de Nadal, o en ambients freds, lectures cozy d'aquelles de manta i una beguda ben calentona... I quins són els meus llibres escollits per aquests dies?

Els morts. Conte d'una nit de Nadal, de James Joyce, amb traducció de Xavier Pàmies. Publicat per Univers, amb il·lustracions de Sandra Rilova. A veure, amb aquest títol era fàcil la tria, oi? També és veritat que deprés de llegir La llibretera de París i sentir a parlar tant de l'autor les ganes de llegir alguna obra seva eren bastant grans, tot i la mania que li agafes (tot s'ha de dir...). Per cert, la coberta em sembla preciosa...

Felicitat conjugal, de Lev Tolstoi, amb traducció d'Arnau Barios. Publicat per Viena Edicions. Últim llibre publicat dintre de la col·lecció dels Petits Plaers, que crec poder dir que gairebé sempre són una aposta segura de lectura. 

El jardí de mitjanit, de Philippa Pearce, amb traducció de Maria Rossich. Publicat per Viena Edicions. Llibre de la col·lecció El jardí secret de Viena. Vaig veure'n l'adaptació al teatre en una visita a Cambridge, i des de llavors que tinc moltes, moltíssimes, ganes de llegir-lo. Les ganes van créixer quan vaig saber que Viena l'havia publicat. Masses expectatives? Potser sí, esperem que no acabi decebuda amb la seva lectura!

Donetes i Aquelles donetes, de Luisa May Alcott, amb traducció de Mar Vidal. Dues publicacions més de Viena Edicions, a la col·lecció de El jardí secret. Un dels meus propòsits lectors per aquest 2022 era tornar a llegir el llibre de Donetes, però en la versió en castellà que tinc a casa i que ja recull els dos llibres, i a poder ser en el mes de desembre. Quina sorpresa tan fantàstica va ser que Viena en publiqués la versió en català!

I vosaltres, us heu preparat lectures amb aires nadalencs per aquestes festes?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...