Resum de lectures: #booktiqueclestiu

Encara que sembli mentida ja ha acabat la setmana del Club de Lectura d'Estiu organitzat pel compte d'instagram Booktique. Una setmana, la del 2 al 8 d'agost, on hem prioritzat la lectura provant a aconseguir cinc reptes lectors:
  1. Llegir un llibre que s'hagi adaptat al cinema o en sèrie de televisió. 
  2. Llegir un llibre d'un autor/a català/na. 
  3. Llegir un llibre ambientat en un lloc on vulgui viatjar. 
  4. Llegir un llibre que tingui pendent fa més d'un any. 
  5. Llegir un llibre que estigui fora de la meva zona de comfort, ja sigui per gènere o format. 
M'acompanyeu a revisar quines han estat les meves lectures per tal d'acomplir tots aquests reptes?

La sarbatana, de la Isabel-Clara Simó. Llibre de la col·lecció Crims.cat de l'editorial Alrevés ★★★★
Amb aquest llibre he acomplert els reptes de llegir un llibre d'un escriptor/a català/na i el de llegir un llibre que tingués pendent de llegir des de feia un any. Feia temps que no llegia res de novel·la negra i he de dir que aquest llibre m'ha enganxat, i molt. Cada capítol està escrit des de la visió d'un dels protagonistes, un matrimoni de mitjana edat que decideix anar a viure fora ciutat. Però l'arribada d'un veí que no s'esperaven ho trastocarà tot... 

L'amor d'Erika Ewald, d'Stefan Zweig. Volum 13 de la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions, amb traducció de Clara Formosa ★★★★ 
Segona lectura de la marató, acomplint el repte de llegir un llibre ambientat en un lloc on vulgui viatjar. El lloc és Viena. Si a finals d'any algú em fa definir el meu 2021 en dues paraules crec que aquestes serien Petits Plaers. En un primer moment no tenia pas pensat fer la col·lecció sencera, però tots els llibres que estic llegint m'estan encantant, i amb les edicions tan precioses que estan fent és impossible no caure en la temptació. Amb ganes de llegir més llibres de l'autor, sobretot el Carta d'una desconeguda.

El cas misteriós del Dr. Jekyll i Mr. Hyde, de Robert Louis Stevenson. Edició de Quaderns Crema amb traducció de Salvador Oliva ★★★★ 
Tercera lectura per acomplir el repte de llegir un llibre adaptat al cinema, o en sèrie. La veritat és que m'ha sorprès ja que, a causa de la seva versió cinematogràfica del 1941, tenia una idea preconcebuda de la història i resulta que pel·lícula i llibre poc tenen a veure. Clàssic de la literatura que val la pena llegir, amb una traducció al català que m'ha agradat molt.

Així es perd la guerra del temps, d'Amal El-Mohtar i en Max Gladstone. Editat per l'editorial Mai Més i traducció de Lluís Delgado i Rosa Borràs ★★★★ 
Quart i últim llibre que m'havia planificat, acomplint el repte de llegir un llibre fora de la meva zona de confort. La Ciència-Ficció és un gènere que em costa llegir i al que no estic gens habituada, i si he de ser sincera hi ha coses de la trama d'aquest llibre (o de l'escenari on té lloc la història més ben dit) que no he acabat d'entendre, crec que no és un llibre que amb una única lectura puguis entendre del tot, però tot i així m'ha agradat i m'ha tingut enganxada des del principi. Potser gent més habituada a llegir Cièndia-Ficció estarà en desacord amb mi, a Goodreads hi ha opinions per a tots els gustos, però quan un llibre d'un gènere que no acostuma a agradar-te o que no acostumes a llegir t'enganxa i t'agrada alguna cosa bona tindrà, no?

Reflexos en un ull daurat, de Carson McCullers. Traducció d'Alba Dedeu i edició de L'Altra Editorial ★★★★ 
Aquesta ha estat una lectura afegida a la marató a última hora. Com divendres ja havia acabat les quatre lectures planificades vaig decidir afegir-ne alguna més i va ser aquesta. Una altra lectura per al repte de llegir un llibre adaptat al cinema, o en sèrie. Si una cosa dolenta ha tingut aquest llibre ha estat precisament haver-lo llegit l'últim: no estava massa concentrada en la lectura i gairebé se'n ressenteix la meva valoració, però com el llibre no en tenia cap culpa he decidit que bé es mereixia les quatre estrelles. Amb ganes, ara que ja l'he llegit, de poder veure la versió cinematogràfica. 

I aquestes han estat les meves lectures per al primer Booktique Club de Lectura d'Estiu. Amb previsió de no tenir gaire temps per llegir al no tenir vacances ja vaig triar-ne de curtes i assequibles, i tot i així no tenia clar si seria capaç d'acabar-les a temps! Però ho he fet, i encara he pogut afegir una lectura més. Ha estat una experiència molt bonica, poder prioritzar la lectura durant una setmana. Felicitar des d'aquí a la Mariona de Meyonbook per aquesta iniciativa, jo ja estic esperant amb ganes l'edició de l'any vinent!

I vosaltres, us hi heu unit? Quins llibres heu llegit?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...