Club de Lectura d'estiu i properes lectures

La Meyonbook ha organitzat un Club de Lectura d'estiu des del compte Booktique per a la primera setmana d'agost. Es tractarà, durant una setmana, de prioritzar la lectura. I jo, que últimament estic on fire amb això de les lectures conjuntes (i també dels Cicles de Cinema) he decidit que provaré a afegir-m'hi.

Es tractarà que cadascú llegeixi els llibres que vulgui, no es fa cap lectura conjunta d'un mateix llibre, seguint 5 reptes que poden coincidir amb 5 llibres diferents o que poden complir-se amb la lectura d'un, dos o tres llibres. Quins són aquests reptes i quins són els llibres que jo he triat?
  1. Llegir un llibre que s'hagi adaptat al cinema o en sèrie de televisió. Jo he triat El cas misteriós del Dr. Jekyll i Mr. Hyde d'en Robert Louis Stevenson, en l'edició de Quaderns Crema amb traducció de Salvador Oliva. És un llibre que no he llegit mai, però sí he vist la versió cinematogràfica que se'n va fer el 1941, a càrrec del director Victor Fleming i amb l'actor Spencer Tracy en el paper de Dr. Jekyll (i també de Mr. Hyde...).
  2. Llegir un llibre d'un autor/a català/na. Un llibre de la meva escriptora preferida en llengua catalana és la meva tria: La sarbatana, de la Isabel-Clara Simó, de la col·lecció Crims.cat de l'editorial Alrevés.
  3. Llegir un llibre ambientat en un lloc on vulgui viatjar. He anat mirant sinopsis de diferents llibres i finalment he triat L'amor d'Erika Ewald de Stefan Zweig, un Petit Plaer de Viena Edicions amb traducció de Clara Formosa. Sempre he volgut viatjar a Àustria, i més concretament a Viena. La culpa la té la Romy Schneider i la seva Sissi Emperadriu...
  4. Llegir un llibre que tingui pendent fa més d'un any. La sarbatana compleix aquest requisit també ja que, segons Goodreads, el tinc al prestatge dels llibres per llegir des del 28 de desembre del 2019... Potser ja toca llegir-lo, oi?
  5. Llegir un llibre que estigui fora de la meva zona de comfort, ja sigui per gènere o format. Un dels gèneres que menys llegeixo és la Ciència-Ficció (o Ficció Científica que en deia en Manuel de Pedrolo), però m'he proposat donar-li una oportunitat. El llibre triat és Així es perd la guerra del temps d'Amal El-Mohtar i en Max Gladstone. Editat per l'editorial Mai Més i traducció de Lluís Delgado i Rosa Borràs.
I què llegiré les tres setmanes restants del mes?

Com no tinc clar si seré capaç de llegir quatre llibres en una setmana (per molt curts que siguin no estaré de vacances, això em resta hores que puc dedicar a la lectura), només em planifico un llibre més per aquest mes d'agost:

La dama de blanc, de Wilkie Collins, editat per Proa i amb traducció de Lluís Comes i Arderiu. De moment serà el llibre més llarg de l'any, amb 805 pàgines, i després de fer una marató de quatre llibres en una setmana potser estarà bé poder centrar-se en un sol llibre per uns dies. 

A part de La dama de blanc seguiré amb el llibre que vaig començar el juliol, Still me, de la Jojo Moyes, que és la tercera part de la trilogia Me Before You. L'estic llegint en format electrònic, cosa que me'n facilita la lectura en llocs com el transport públic o la cua del mercat.

I vosaltres, ja teniu a punt les vostres lectures per aquest mes d'agost?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...