Resum de lectures: Agost

Un altre mes que acaba, unes altres lectures que toca revisar. Aquest mes d'agost vaig participar en la marató de lectura organitzada per Booktique, lectures que ja vaig revisar en una entrada anterior, així que en aquest post només us parlaré de les lectures posteriors. Som-hi?

Llibres llegits:

Carta d'una desconeguda, d'Stefan Zweig, amb traducció de Carme Gala i edició de Quaderns Crema ★★★★★ 
No havia llegit mai cap llibre de l'autor, i en un mes ja n'he llegit dos. Després d'haver llegit L'amor d'Erika Ewald per a la marató de lectura vaig decidir que havia de llegir més llibres de l'autor, i Carta d'una desconeguda ha estat l'escollit. Tot i haver vist la versió cinematogràfica que el director Max Ophüls va rodar el 1948, i protagonitzada per la Joan Fontaine i en Louis Jourdan, no recordava res de la trama i m'ha encatat que fos així. Llegir-lo m'ha emocionat i m'ha deixat encara amb més ganes de seguir llegint més obres de l'autor.

La dama de blanc, de Wilkie Collins. Editat per Proa i traducció de Lluís Comes i Arderiu ★★★★ 
El llibre més llarg de l'any, amb 805 pàgines. He de dir que el principi se'm va fer feixuc, em costava entrar de ple en la història, però arriba un moment en què la trama t'enganxa i ja no pots parar. Crec que no exagero si dic que la primera setmana de la seva lectura només vaig ser capaç de llegir-ne 200 pàgines, les 605 restants les vaig aconseguir llegir durant la segona setmana. Així d'enganxada vaig acabar...

Greek Mythology: The Gods, Goddesses, and Heroes Handbook, de la Liv Albert. Il·lustracions de Sara Richard i editat per Adams Media ★★★★ 
En el post de la planificació de les lectures del mes de maig ja us vaig dir que m'havia enganxat a escoltar Let's Talk About Myths, Baby!, un podcast en anglès sobre mitologia. Doncs bé, aquest és el llibre que la host i creadora del podcast ha escrit. Tot i ser en anglès s'entén prou bé i és un bon llibre, tant per introduir-se en la mitologia com per llegir els mites des d'una perspectiva diferent. L'he gaudit moltíssim! Tant, que se m'ha fet curt.

El sueño eterno, de Raymond Chandler, amb traducció de José Luis López Muñoz ★★★ 
El meu primer Chandler i llibre en el què es va basar la pel·lícula del 1946 del mateix títol, amb en Humphrey Bogart i la Lauren Bacall com a protagonistes. No recordava absolutament res de la pel·lícula, així que tota la trama ha estat una sorpresa per mi. M'ha agradat i m'ha mantingut enganxada. Aquest títol forma part d'un llibre recull dels contes i novel·les protagonitzats pel detectiu Philip Marlowe.

Una sala plena de cors trencats, de l'Anne Tyler. Traducció de Marc Rubió i edició de Proa ★★★★
Segon llibre de l'autora que llegeixo, el primer va ser La dansa del rellotge. Llibres senzills amb protagonistes ben normals, amb els seus problemes, com tothom, amb els seus defectes i les seves virtuts. Amb ganes de seguir llegint més llibres d'aquesta autora. 

No m'ho pensava pas, i al final ha estat un mes ben productiu de lectures.

I vosaltres, què heu llegit aquest mes d'agost?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...