Resum de lectures: Maig

S'acaba maig, així que toca revisar les lectures d'aquest mes. Per sort meva he pogut llegir els llibres que m'havia planificat, llegir-ne dos més que ni m'havia plantejat i acabar els dos que tenia pendents del mes passat. Comencem?

Llibres llegits:

Lisístrata, d'Aristòfanes. Traducció de Cristián Carandell. Volum 8 de la col·lecció aetas de l'editorial adesiara ★★★★★ 
M'ha semblat un llibre entretingut i divertit, m'ho he passat molt bé llegint-lo! Costa de creure que estigui escrit de l'any 411 aC. No he llegit res més d'Aristòfanes, tot i que vaig trobar Els ocells a casa dels meus pares. No recordo quina editorial va treure a la venda una col·lecció sobre clàssics grecs i romans, i evidentment vaig decidir que havia de tenir-la (m'encanta la mitologia! Us ho havia dit?), i un dels volums és el de Els Ocells. En aquest mateix volum hi ha una altra obra d'Aristòfanes, endevineu quina? Sí, Lisístrata. Això em passa per ser massa impacient a l'hora de comprar llibres...

Pandora, de Henry James. Traducció de Xavier Pàmies. Volum 16 de la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions ★★★★ 
Aquest ha estat el meu primer Henry James, i m'ha agradat molt. No he llegit res més de l'autor, així que no tinc on comparar. De moment, un dels meus preferits de la col·lecció Petits Plaers. És probable que aquest llibre sigui el culpable que en breu comenci Otra vuelta de tuerca.

100 Personajes de la Mitología Clásica, de Malcolm Day. Traducció d'Isabel Margelí Bailo. Edició de Círculo de Lectores ★★★ 
Feia temps que aquest llibre rondava pels meus prestatges, i com últimament estic enganxadíssima de nou al tema vaig decidir que ja era hora de llegir-lo. Els últims llibres que sobre mitologia he llegit estan escrits en forma de narrativa, com una novel·la explicant diferents històries, així que llegir aquest ha estat un canvi ja que s'assembla més a un diccionari, destinant cada pàgina a un persontage diferent. Potser no és una manera gaire entretinguda per llegir sobre el tema, però per utilitzar com a llibre de consulta és molt útil. 

Seda, d'Alessandro Baricco. Traducció de Xavier González Rovira i Carlos Gumpert. Edició de Círculo de Lectores ★★★ 
Aquesta ha estat una re-lectura, ja que feia temps que l'havia llegit i només recordava que no m'havia entusiasmat gaire... així que l'he tornat a llegir, i he de dir que continua sense entusiasmar-me. Tot i això li dono tres estrelles, crec que el llibre s'ho val per com està escrit, però hi ha alguna cosa de la història que no m'acaba d'agradar ni em fa sentir cap tipus d'empatia pel protagonista, tot el contrari.

Mujeres invisibles para la medicina, de Carme Valls Llobet. Publicat per Capitán Swing Libros ★★★★★ 
Vaig decidir llegir aquest llibre el mes de maig aprofitant que el dia 28 és el Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones. M'ha agradat moltíssim. Crec que és un llibre imprescindible per a totes aquelles persones, homes o dones, que treballem en l'àmbit sanitari i, evidentment, imprescindible per a totes les dones. Amb ganes de llegir més llibres de la metgessa Carme Valls.

Si no quieres tomar pastillas, toma decisiones, del David Vargas Barrientos. Publicat per Plataforma Editorial ★★★★ 
Bona tria per saber de què va això de la Psiconeuroimmunologia Clínica (PNIc), amb un llenguatge senzill i apte per a tothom. De vegades hi ha llibres de divulgació que utilitzen masses tecnicismes i si no entens una mica del tema del què llegeixes et perds, amb aquest no. És veritat que és un tema que a mi personalment m'és molt familiar ja que ara mateix estic cursant-ne un post-grau, precisament on és professor en David Vargas, però precisament perquè no he tingut la sensació d'estar revisant apunts crec que és una molt bona opció per a aquelles persones que vulguin saber més de l'apassionant món de la PNIc i del que suposa tenir un altre enfoc per tal de solucionar els problemes actuals de salut. 

Llibres acabats:

Una habitació amb vistes, d'E.M. Forster. Traducció de Xavier Zambrano. Segon volum del Club Victòria de Viena Edicions ★★★★ 
Vaig començar-lo el mes d'abril, afegint-me a la lectura conjunta que organitzaven les dametes del Vermut literari. Una preciositat de llibre. Us recomano, quan l'hagueu llegit, la versió cinematogràfica del 1985 del James Ivory. La podeu trobar a la plataforma Filmin.

La Femme indépendante: Extraits du Deuxième Sexe de Simone de Beauvoir ★★★ 
No m'ho pensava pas, però també l'he acabat. M'he perdut una mica en l'idioma, encara no estic prou habituada a llegir en francès i tampoc tinc encara tot el vocabulari que potser demana un llibre d'aquest estil, però ha estat molt interessant llegir-lo.   

Llibres començats:

Jane Eyre, de Charlotte Brontë.

The Switch, de Beth O'Leary. En format llibre electrònic.

I vosaltres, què heu llegit aquest mes de maig?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...