Resum de lectures: Novembre

Novembre ha acabat, i en un mes acaba l'any! És només a mi, o el temps passa massa ràpid? 

En uns dies estarem a Nadal, que tot i que el Febrer sigui el mes més curt de l'any a la pràctica ho és el Desembre, i no sabrem com ens trobarem fent balanç de l'any i preparant-nos per rebre el proper. Però no avancem les coses i anem a revisar les lectures d'aquest mes.

Llibres llegits:

Sang calenta de la Irène Némirovsky i traducció d'Anna Casassas. Número 20 dels Petits Plaers de Viena Edicions ★★★★ 
Després de El ball, de la mateixa autora, Sang calenta s'afegeix a la col·lecció dels Petits Plaers. Crec que és un tema recurrent de l'autora parlar de les aparences. Si a El ball havia d'aparentar-se riquesa, o demostrar-la, aquí és la moral qui substitueix els diners a l'hora de posar en valor a les persones, o d'admirar-les. M'ha agradat, segurament és un dels millors Petits Plaers, tot i que no ha pogut desbancar als meus preferits: Una vil·la a Florència i T'agrada Brahms?

Amar y ser sabio, de Josephine Tey. Traducció de Pablo González-Nuevo, d'Hoja de Lata Editorial ★★★★ 
No havia sentit mai a parlar d'aquesta escriptora, i després de llegir aquest llibre tinc la necessitat de llegir més llibres seus. Anava avançant en la lectura i pensava que no estava passant res de gaire interessant per tractar-se d'un llibre on hi ha un misteri a resoldre, però a partir de la pàgina 99 tot canvia i comença l'acció. A partir d'aquí és una enganxada total i absoluta al llibre i ja no pots parar de llegir. Si us agraden els llibres de detectius british segur que us agradarà.

Els morts no enganyen de Stephen Spotswood, amb traducció de Teresa Graells i editat per Univers ★★★★ Segon llibre noir del mes, però aquest ambientat a la ciutat de Nova York i amb dues dones exercint la professió de detectius. 
És un llibre que enganxa, i en el moment en què ho fa és molt ràpid de llegir. Si li hagués de buscar un "però" seria el desenllaç, que a mi se m'ha fet una mica enrevessat per com està explicat, però a part d'això crec que és una bona novel·la de detectius que trenca amb el tòpic del detectiu salvant a la dama en perill.

Una boda a Lió, de l'Stefan Zweig. Traducció de Tiana Puig i edició de Quaderns Crema ★★★★ 
Quin plaer tornar a llegir un llibre de Zweig. En aquest llibre es recullen 4 relats curts de l'autor: Una boda a Lió, El camí, Un home que no s'oblida i Dos solitaris. He de dir que el primer i l'últim són els que més m'han agradat, però tots quatre són preciosos. Si teniu oportunitat de llegir res de l'autor, no ho dubteu.

Llibres acabats:

Grandes esperanzas, de Charles Dickens. Traducció de Manuel Vallvé i il·lustracions d'Ángel Mateo Charris. Editat per Círculo de Lectores ★★★★ 
Aquest llibre vaig començar-lo havent vist ja la versió cinematogràfica que se'n va fer el 1946 i, tot i que hi ha detalls de la pel·lícula que no recordava, crec que la lectura se n'ha ressentit ja que certs moments de la trama no m'han sorprès com crec que ho haurien d'haver fet si no n'hagués conegut ja l'argument. Però m'ha agradat, i espero no trigar gaire temps a llegir algun altre llibre de Dickens. Potser el proper que llegeixi de l'autor serà Oliver Twist, que porta pendent de llegir als meus prestatges des de temps immemorials...

Llibres començats:

L'origen de les espècies, de Charles Darwin. Traducció de Santiago Albertí i Constança Albertí, amb pròleg de Martí Domínguez  i epíleg de Thomas Glick. Publicat per Edicions 62. Com ja us vaig explicar en una publicació anterior, del 12 al 21 de novembre va celebrar-se la 26a Setmana de la Ciència, així que per fer ambient vaig començar aquest llibre. Ja vaig provar a llegir-lo temps enrere, però m'hi vaig quedar encallada i el vaig deixar per tornar-ho a intentar més endavant. Espero que aquesta vegada sigui la definitiva i pugui acabar-lo.

Alfred Hitchcock presenta: Cuentos que mi madre nunca me contó. Los relatos favoritos del maestro del suspense. Editat per Blackie Books. Pensava que podria acabar el llibre a temps, però no, així que una altra lectura que queda pel mes de desembre. He de dir que, el que porto llegit, m'està agradant, i molt.

I vosaltres, què heu llegit aquest mes de Novembre?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...