Resum de lectures: Setembre

Setembre s'ha acabat, el mes que acomiada l'estiu, que ens fa tornar a la rutina i que dona la benvinguda a la tardor. I va ser amb aquesta idea al cap que vaig escollir les meves lectures del mes. M'acompanyeu a revisar-les?

Llibres llegits:

Ca la Wenling, de la Gemma Ruiz Palà i editat per Proa ★★★★ Segon llibre de l'autora, que va fer el seu debut literari amb Argelagues
Si bé és veritat que no l'he trobat tan emotiu com el primer (ambientar-se en la Guerra Civil sempre té un plus d'emotivitat), m'ha semblat igual d'entranyable. Amb l'excusa d'una trama que té lloc en una perruqueria d'un barri de Barcelona, regentada per una família xinesa, es parlarà de temes com la violència masclista, la immigració o la xenofòbia.

Adiós, señor Chips, de James Hilton. Amb traducció de Concha Cardeñoso, il·lustracions de Jordi Vila Delclòs i editat per Totalibros Editorial ★★★★ Novel·la breu que ens explica les memòries d'un vell professor ja retirat, tot i que més que unes memòries potser podríem dir que són aquells breus records que et van venint al cap a mida que et fas gran i penses en tot el què t'ha passat durant els anys. 
Emotiva i molt ràpida de llegir. De la novel·la s'han fet dos versions cinematogràfiques, una l'any 1939 i l'altra el 1969 en una versió musical. 

Les Fures, de Llorenç Villalonga. Número 12 de la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions ★★★★ Dividida en dos parts ens explica la vida a Bearn (llogaret fictici de l'illa de Mallorca) del protagonista, primer durant un estiu de la seva infantesa i després durant l'entrada a la d'edat adulta, havent viscut fora de l'illa per un temps. Bona elecció per a acomiadar l'estiu.

Marzahn, mon amour, de Katja Oskamp. Pròleg de Belén Gopegui i traducció de Santiago Martín Arnedo. Editat per Hoja de Lata Editorial ★★★★★ Amb l'excusa de treballar en un centre d'estètica, l'autora ens explica les històries de les clientes i clients que de manera periòdica van a fer-se la pedicura. Gent del barri de tota la vida, ja grans, que li expliquen a la Katja la seva vida passada i la seva vida present. No pensava que un llibre on hi passen coses ben normals em pogués agradar tant. Una molt bona lectura.

El Mas del Diable, de la Isabel-Clara Simó i editat per Edicions Bromera ★★★★ 
L'últim pendent que em quedava a casa de la meva escriptora preferida en llengua catalana. Dos germans bessons que fa anys que no es veuen es retroben després de la mort del seu pare. I com deien en aquell concurs que feien per televisió: i fins aquí puc llegir...

El noms epicens, de l'Amélie Nothomb. Traducció de Ferran Ràfols Gesa i edició d'Editorial Anagrama ★★★ 
Si hagués llegit aquesta novel·la abans que Pica't al cor, de la mateixa autora, segurament l'hagués puntuat millor. M'ha enganxat, m'ha agradat, i m'ha sorprés el final, però potser no m'ha trasbalsat tant com l'altra. I això és dolent? No, el problema potser és que esperava que em regirés molt més per dintre i no ho ha fet com sí va fer-ho, sobretot, la primera meitat de Pica't al cor.

Agnes Grey, de l'Anne Brontë. Traducció de M. Dolors Ventós pel quart volum del Club Victòria de Viena Edicions ★★★★ 
Amb el mes de setembre han tornat les lectures conjuntes de les dametes del Vermut literari, i no podia ser d'altra manera que amb la novetat del Club Victòria. La meva segona Brontë després d'haver llegit Jane Eyre, de la Charlotte, aquest mateix any. La petita de les Brontë ens explica la història de l'Agnes, una jove que decideix convertir-se en institutriu per tal d'ajudar econòmicament a la seva família. Però els seus alumnes no li posaran gens fàcil... Tot i estar escrit el mateix any que Jane Eyre no té l'ambient gòtic d'aquesta, de fet m'ha recordat lleugerament, i salvant les distàncies, als llibres de la Jane Austen. M'ha agradat, més del que em pensava.

Las bestias olvidadas de Eld, de Patricia A. McKillip. Traducció de Rebeca Cardeñoso Viña i edició de Duermevela Ediciones ★★★★ Llibre de fantasia que ens transporta al regne d'Eldwold i a la casa de Sybel, una fetillera que viu acompanyada de les seves bèsties. 
Ni la fantasia ni la ciència-ficció són gèneres que estigui acostumada a llegir, així que de vegades se'm fa difícil valorar aquest tipus de novel·les, però del que sí soc capaç és de decidir si un llibre, sigui del gènere que sigui, m'ha agradat o no. Aquest ho ha fet. Al principi em va costar entrar en la història, cosa que em passa sempre que canvio de llibre i d'idioma de lectura, però arriba un moment en què ja ets dins i, fins que no tanques el llibre (o fins i tot un temps després) no en pots sortir. A estones, mentre el llegia, pensava que en George R.R. Martin potser també l'hauria llegit...

Libres acabats:

Marilyn. Una biografía, de la María Hesse. Llibre il·lustrat de manera preciosa per la mateixa autora, que és il·lustradora. Editat per Lumen ★★★★★ 
Escrit en primera persona, a mode d'autobiografia, m'ha semblat de les biografies més emotives que he llegit mai. No diré que he acabat plorant, però gairebé. Molt i molt recomanable.

Un llibre que continuo arrossegant des del mes de juliol, que és quan el vaig començar, és Still Me de la Jojo Moyes, en format electrònic. No tant perquè no em sembli un llibre entretingut, sinó perquè és el llibre "reservat" per al moment de descans a la feina, per passar el temps a la cua del mercat o per llegir al transport públic, així que queda una mica en segon o fins i tot tercer pla de vegades. Espero poder acabar-lo el mes d'octubre!

I vosaltres, què heu llegit aquest mes?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...