Resum de lectures: Octubre

S'acaba el mes d'Octubre, tot i que encara queda avui i demà, i s'acaba el #Victober. No ha estat el mes més lector de l'any, he anat molt lenta llegint i encara tinc un parell de llibres a mitges, però com tinc clar que en aquests dos dies que falten per acabar el mes no ho faré pas, que hi ha feina a fer panellets, passo a repassar ja les lectures del mes. Som-hi?

Llibres llegits:

Cumbres borrascosas, de l'Emily Brontë. Amb traducció i pròleg de Carmen Martín Gaite i il·lustracions de Fritz Eichenberg. Edició de Círculo de Lectores ★★★ 
Després d'haver-me estrenat aquest any amb les altres gemanes Brontë tenia moltes expectatives abans de començar aquesta novel·la. Escrita l'any 1847, igual que Jane Eyre de la Charlotte i Agnes Grey de l'Anne, no té res a veure amb cap de les dues. He de reconéixer que és una bona novel·la, però a mi no m'ha agradat com m'esperava: tots els personatges se m'han fet bastant odiosos a excepció potser d'en Hareton, per qui al final he acabat sentint llàstima i tot; i no he vist del tot clar aquesta suposada història d'amor i passió entre en Heathcliff i la Catherine. Tot i això, com ja he dit, reconec que és una bona novel·la, i no descarto d'aquí a uns anys donar-li una segona oportunitat per mirar de trobar allò que ha agradat a tanta gent.

El Príncep Feliç i altre contes, d'Oscar Wilde. Amb traducció de Jordi Martín Lloret, il·lustracions d'Albert Asensio i editat per l'Editorial Joventut ★★★★ 
Buscant per FilmAffinity no he sabut trobar la versió en cinema d'animació que recordo haver vist de petita de El Príncep Feliç, però estic convençuda que jo n'he vist una versió. Sigui com sigui, recordava que la història d'aquest conte era molt trista, i així és. Els altres dos contes del recull no els coneixia, El Rossinyol i la Rosa i El gegant egoista, i són igual de tristos que el primer. Però tot i els mocadors que han de tenir-se a mà per llegir-los, aquests contes valen molt la pena, i aquesta preciosa edició en català també.

Llibres acabats:

Still me, de la Jojo Moyes. Tercera part de la trilogia Me Before You. Format electrònic ★★★ El primer llibre em va agradar molt, el segon ja no tant i aquest ha seguit, pel què fa a la meva opinió, la sort del segon. No és que m'hagi semblat avorrit, crec que és un llibre entretingut, però m'ha sobrat: crec que és una part que no feia falta, igual que no feia falta el segon llibre. No sé si l'autora ja va escriure el primer amb la intenció de fer-ne una trilogia, però de veritat que no calia.

Llibres començats:

Dracula de Bram Stoker, en format electrònic. Remenant, digitalment, entre els llibres electrònics pendents de llegir vaig veure que tenia Dracula, així que vaig decidir afegir una lectura victoriana més. Sort que tinc el bon costum de no llegir en format electrònic just abans d'anar a dormir, o crec que no seria capaç de descansar en condicions.

Grandes esperanzas, de Charles Dickens. Traducció de Manuel Vallvé i il·lustracions d'Ángel Mateo Charris. Editat per Círculo de Lectores. Em queden per llegir una mica més de 100 pàgines, però al ser un llibre de mida més gran que d'habitual és com si me'n quedessin més. Podria dir ja, sense haver-lo acabat, que és un bon llibre, però esperarem a acabar-lo per tal de valorar-lo com cal.

I això és tot! 

No ha estat el mes més productiu, però déu-n'hi-do quins llibres! I vosaltres, què heu llegit aquest mes d'octubre?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...