Properes lectures: Setembre

Agost ja ha acabat i tenim el setembre aquí, l'últim mes de l'estiu i el que dona la benvinguda a la tardor. Tornen les rutines, ja siguin a la feina o a l'escola. I ha estat pensant en tot això que he intentat triar les lectures més adients per aquest mes. Hauré fet bona tria?

Les Fures, de Llorenç Villalonga. Número 12 de la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions. Ja que setembre és l'últim mes de l'estiu m'ha semblat una bona opció, en un intent d'acomiadar la calor. Com m'ha passat amb d'altres llibres de la mateixa col·lecció no he llegit res de l'autor, així que no tinc clar què esperar-ne, però sent un Petit Plaer segur que qualsevol cosa bona.

Ca la Wenling, de la Gemma Ruiz Palà i editat per Proa. Aquest serà el segon llibre de l'autora que llegeixi, el primer va ser Argelagues i em va encantar (vaig fer coincidir la seva lectura amb el 8M, i va ser tot un encert). Ja que setembre és el mes en què molta gent torna a la feina després d'unes merescudes vacances, m'ha semblat que un llibre que té lloc en una perruqueria podia ser prou adient. 

Marzahn, mon amour, de Katja Oskamp. Edició de Hoja de Lata Editorial, amb pròleg de Belén Gopegui i traducció de Santiago Martín Arnedo. Seguint amb la tornada a la feina, si la trama de l'anterior llibre té lloc en una perruqueria, aquesta em portarà a un saló de pedicura. I de fet, en aqueste cas, no és ben bé una tornada a la rutina ja que es tracta de les vivències de l'autora durant el temps en què va deixar d'escriure per canviar d'aires laborals.

Adiós, señor Chips, de James Hilton. Traducció de Concha Cardeñoso, il·lustracions de Jordi Vila Delclòs i edició de Trotalibros Editorial. Primer llibre de l'autor, i primer llibre d'aquesta editorial que llegiré. Com el setembre és també el mes de la tornada a l'escola, què millor que llegir un llibre que té a un mestre com a protagonista? El 1939 es va rodar la primera versió del llibre, amb en Robert Donat en el paper protagonista. 30 anys més tard se'n rodaria una segona versió, musical, amb en Peter O'Toole en el paper de Mr. Chips.

Si això de triar els llibres segons l'estació de l'any em funciona crec que serà un nou requisit a l'hora de triar les futures lectures. Hi haurà mesos que serà més difícil trobar temàtiques que s'hi ajustin, però pot ser divertit pensar-hi.

A part d'aquests llibres he d'acabar-ne dos que tinc començats: Still me de la Jojo Moyes, i que tinc començat des del mes de juliol (sí, el juliol i l'agost no han estat mesos molt productius pel què fa a la lectura en format electrònic...). I Marilyn. Una biografía, de la María Hesse. Biografía il·lustrada de l'actriu i que em sembla una edició preciosa de Lumen.

I vosaltres, ja sabeu què llegireu aquest setembre?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...