Resum de lectures: #AbrilCatalà

Primer any de la iniciativa de #ElReducteCatalà per llegir literatura catalana durant el mes d'abril, aprofitant la celebració de la Diada de Sant Jordi: #AbrilCatalà. Els llibres triats van ser quatre, amb lectures ben variades per llegir una mica de tot. M'acompanyeu a repassar-les?

Quan xiula el tren, de la Núria Albó. Publicat per Viena Edicions ★★★★ Novel·la que va publicar-se per primera vegada l'any 1997 per l'editorial Columna Edicions i que Viena ha publicat de nou amb motiu del norantè aniversari de l'autora. En ella hi seguim la vida dels germans Bretg, entre el poble de Carrasquella i la vida a Barcelona.
Amb salts endavant i enrere cap a diferents anys, la història que se'ns explica podria ser la de qualsevol dels nostres avis, ja que no deixa de ser la història del nostre país.

Antologia poètica, de Miquel Martí i Pol. Editat per Cercle de Lectors ★★★★ La poesia no és el meu gènere preferit, però un dels meus propòsits lectors per aquest 2022 era llegir-ne més, i això estic fent. Tot i que no hi entenc gaire, bàsicament perquè en llegeixo poca i perquè crec que és un dels gèneres més difícils de llegir, aquesta antologia m'ha encantat. Hi ajuda també molt la nota de l'editor que hi ha a l'inici del llibre, que et permet situar cada recull de poemes en una etapa o una altra de la vida del poeta. Tinc també per casa el llibre Després de tot, potser l'últim que es va publicar de l'autor, i que després de fer la lectura d'aquesta antologia tinc moltes ganes de tornar a llegir. Sembla que al final li trobarem el gust a això de llegir poesia.

Enamora't. Llegendes catalanes d'amor, de Joan de Déu Prats. Publicat per Cossetània Edicions ★★★★ Recull de 37 llegendes catalanes que tenen l'amor com a protagonista i que es divideixen en diferents categories: històries d'amors fantàstics, ran de mar, medievals, històrics, espectrals, filials, possessius, a la terra, a la natura, l'amor diví i també els desamors. 
Coneixia només un parell d'històries de les que es recullen en el llibre, Abdelàzia de Xibrana i El pas de la Mala Dona, així que ha estat una bona lectura per conèixer llegendes nostrades. Si us agraden aquest tipus d'històries us el recomano moltíssim! Jo ja tinc ganes de trobar-ne algun altre de semblant per seguir coneixent més llegendes catalanes.

Els camins de la Rut, de Lluís-Anton Baulenas. Publicat per Proa ★★★ Feia temps que no llegia res de l'autor i he de dir que, tot i que no he connectat amb cap dels personatges, el llibre m'ha agradat. En ell hi descobrim a la Rut, una dona amb grua que no vol ser domesticada per ningú i que, quan sap que està embarassada, decideix deixar al pixaboja de la seva parella. A través de la Rutona, la seva filla, anirem descobrint la vida de la mare i la seva relació amb els diferents homes que han aparegut al llarg de la seva vida. 
En la sinopsi del llibre hi diu que és una història d'amors i sobre l'amor, i tot i que mentre l'anava llegint no m'ho semblava, ara que l'estic paint sí que m'ho sembla.

I vosaltres, heu participat de la iniciativa? Quins llibres heu llegit?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...