Properes lectures: Juliol

 S'acaba juny i comença juliol. 

Ara mateix tinc dos lectures començades: El cerebro masculino, en format electrònic, de Louann Brizendine i Rebecca, de la Daphne du Maurier. La primera és la segona lectura que faig de l'autora. A principis d'any vaig llegir-me, també en format electrònic, el seu llibre El cerebro femenino i em va semblar tan interessant que vaig decidir que havia de llegir també el què parlava del cervell masculí. Si us agrada aquest tipus de llibre doneu-li una oportunitat. La segona és una re-lectura. Fa uns dies vaig veure'n la versió cinematogràfica del 2020 dirigida per en Ben Wheatley i he de dir que no em va agradar massa... així que vaig decidir que, abans de veure la primera versió (la bona) del 1940 dirigida pel gran Alfred Hitchcock, tornaria a llegir el llibre.

I amb què combinaré aquestes dos lectures aquest juliol?

Aquell estiu sufocant, d'Eduard von Keyserling i traducció de Clara Formosa. Número 4 de la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions. Quin millor títol que aquest per llegir el que s'està convertint, en les meves planificacions de lectura, en "el Petit Plaer del mes"?

Casa Aliena, de Silvio D'Arzo i traducció i epíleg de Meritxell Cucurella-Jorba. Llibre de la col·lecció El cercle de Viena, de Viena Edicions. La meva obsessió pels llibres d'aquesta editorial comença a ser malaltissa, la culpa és de les edicions tan precioses que fan i que m'estic enganxat a la seva sel·lecció de llibres.

A la recerca de la felicitat, de Douglas Kennedy i traducció de Núria Parés. Llibre editat per Univers i que va ser el meu auto-regal aquest Sant Jordi. Si he de dir la veritat, el primer que em va cridar l'atenció del llibre va ser la seva portada, després n'he llegit ressenyes per les xarxes i tinc moltes ganes de començar-lo. No és un llibre pas petit, té 600 pàgines, així que és ideal com a lectura per a les vacances.

El nombre del mundo es bosque, de la Ursula K. Le Guin i traducció de Matilde Horne. Llibre editat per Ediciones Minotauro. Com no soc massa de llegir Ciència-Ficció ni Fantasia, la meva amiga Aurora sembla que s'ha proposat posar-hi remei i m'ha deixat aquest llibre. Ja feia temps que en veia ressenyes per les xarxes i m'estava entrant el cuquet de llegir-lo, així que ara ja no tinc excusa per no fer-ho. Vosaltres també teniu amigues amb qui compartir la passió pels llibres i la lectura?

Durant tot el mes de juny m'he anat planificant les lectures d'aquest mes, pensant en què podia llegir, i quan ja les tenia totes planificades s'hi han afegit dues més, que seran les lectures conjuntes de les dametes del Vermut literari per aquest mes de juliol:

Una vil·la a Florència, de William Somerset Maugham i traducció de Julià de Jòdar. Volum 19 de la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions.

La formació d'una marquesa, de la Frances Hodgson Burnett i traducció de Marta Pera Cucurell. Tercer volum del Club Victòria, de Viena Edicions.

No tinc gaire clar si, tot i les vacances, aconseguiré llegir-los tots, però crec que amb aquesta planificació compleixo amb les 5 condicions que vaig marcar-me per a les meves lectures fins a final d'any:
  1. Alternar clàssics amb novel·la actual
  2. Alternar ficció i no ficció
  3. Alternar gèneres i temàtiques
  4. No llegir tots els llibres d'un mateix mes en una mateixa llengua
  5. Planificar un llibre al mes en format electrònic
I vosaltres, teniu algun sistema per a triar les vostres lectures mensuals?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...