Resum de lectures: Abril

Ja hem acabat el mes d'abril i som al maig! Això vol dir que, a part que el temps passa molt de pressa (o només m'ho sembla a mi?), toca repassar les lectures fetes durant aquest mes i que no han format part de la iniciativa #AbrilCatalà. M'hi acompanyeu?

Llibres llegits:

Dr. Slump (volum 1), d'Akira Toriyama. Traducció de Verònica Calafell. Publicat per Editorial Planeta ★★★★ Ja tenim aquí l'Arale (o Arare, com li hem dit sempre) en català! 
Primer manga que llegeixo, i reconec que el principi ha estat molt dur... si ja em costa llegir còmics perquè em perdo en l'ordre, imagineu-vos un manga que s'ha de llegir del revés! Però ha estat divertit llegir-lo, per una estona he tornat a la meva infància i a la Vila del Pingüí, així que no descarto arribar a llegir la col·lecció sencera. Adéu-txa!

Llibres acabats:

L'illa de les dones del mar, de Lisa See. Traducció d'Esther Roig i publicat per Univers ★★★★ Última lectura pel #MarçAsiàtic d'enguany. En ella se'ns explica la història d'amistat de la Mi-ja i la Young-sook, dues joves haenyeo de l'illa coreana de Jeju que veuran com els esdeveniments del segle XX posen en perill la seva relació: el colonialisme japonès, la II Guerra Mundial, la divisió del país, l'arribada de noves tecnologies. Un llibre on les dones són les protagonistes absolutes, en una illa on són elles les qui porten el pes de la família: les haenyeo es juguen la vida al mar mentre els homes cuiden les criatures sota l'arbre de la plaça del poble. 
No ha estat una lectura fàcil en el sentit que m'ha remogut molt per dins, més encara tenint en compte l'actualitat del moment, però ha estat una de les millors lectures d'aquest primer trimestre de l'any.

Llibres començats:

Novel·la d'escacs, de Stefan Zweig. Traducció de Manuel Lobo i publicat per Quaderns Crema. Pensava que seria capaç de llegir aquesta novel·la breu de només 105 pàgines en un moment, però m'he encantat i quedarà per acabar aquest mes de maig. De moment promet.

I vosaltres, què heu llegit aquest mes d'abril?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...