Resum de lectures: Agost

Ja fa dies que hem deixat enrere l'agost, mes de les vacances i les festes majors. M'havia proposat 5 llibres per llegir aquest mes, els hauré aconseguit llegir? Anem a esbrinar-ho!

Llibres llegits:

Un món feliç, d'Aldous Huxley. Amb traducció de Ramon Folch i Camarasa i publicat per Edicions 62 ★★★★ El clàssic de les novel·les distòpiques.
Londres, any 632 AF (després de Ford). Els avenços tecnològics han arribat al punt en què els ciutadans són creats amb úters artificials, on se'ls adoctrina segons la classe social de la què formaran part. Aquells que encara es reprodueixen sexualment viuen en reserves salvatges on, a diferència dels nascuts gràcies a la tecnologia, emmalalteixen i envelleixen al no disposar de soma, un fàrmac utilitzat com a calmant i antidepressiu que fa la vida més fàcil d'aquells que el prenen.
Potser la lectura d'aquesta novel·la m'ha arribat una mica tard en el temps, potser és una novel·la per llegir durant l'adolescència. O potser l'he llegit en el moment oportú, amb 42 anys d'experiències (i lectures) a l'esquena. Sigui com sigui, ha estat una lectura molt interessant i que m'ha obert la gana a seguir llegint llibres de l'estil com 1984 o Farenheit 451. Qui m'ho havia de dir!

El infinito en un junco, d'Irene Vallejo. Publicat per Ediciones Siruela ★★★★★Assaig interessantíssim sobre els orígens dels llibres i la literatura. Des de Grècia fins a Roma, passant per Egipte, els llibres han viscut tot un seguit de transformacions fins arribar als nostres dies. No ha estat un camí fàcil, alguns s'han vist prohibits i d'altres destruïts.
Aquesta ha estat la lectura conjunta que ens hem organitzat aquest estiu a casa. Ens vam estrenar l'any passat, llegint Guerra i pau, així que aquest any hem triat un llibre relativament més lleuger, i ens ha encantat! El vam agafar de la biblioteca, i m'ha agradat tant que m'estic pensant si no el compro per tenir-lo a casa ben a mà i poder consultar totes les referències que hi ha: la meva llista de llibres pendents per llegir ha augmentat tant després de la seva lectura que és una sort que ara mateix es trobin en una llista virtual i no al meu prestatge dels llibres pendents, perquè a casa ja no hi cabríem...

La llibreria encantada, de Christopher Morley. Amb traducció de Dolors Udina i publicat per Viena Edicions ★★★★ Segona part de la novel·la La llibreria ambulant. Si en la primera novel·la seguíem les aventures de la Helen McGill i el senyor Mifflin a bord de la seva llibreria ambulant, ara els trobem instal·lats a Brooklyn trobant-se, fins i tot, al bell mig de conspiracions polítiques.
Com m'agraden els llibres feeling good! Sobretot després de llegir una distopia com Un món feliç i un llibre d'assaig com El infinito en un junco. Fàcil de llegir, divertit i amb un punt de misteri, ha estat un llibre perfecte per l'agost. Desconec si l'autor va escriure més llibres d'estil similar, però si és així els necessito llegir tots.

Mar i Cel, d'Àngel Guimerà. Publicat per Edicions 62 ★★★★★ Clàssic del teatre català que la companyia Dagoll Dagom va convertir en musical, per primera vegada, l'any 1988. La història d'amor del Saïd i la Blanca, dos persones de mons diferents que descobreixen que la vida no és com sempre han pensat. Un hi troba la compassió que mai ha conegut, l'altra el costat més cruel dels homes.
Escrit en vers, com si fos una tragèdia de la Grècia clàssica, m'ha emocionat tot i saber-ne el principi, el nus i el desenllaç. Que durant la lectura de les seves 90 pàgines en el meu cap hagi sonat repetidament l'Himne dels Pirates ha estat inevitable.
Amb ganes de tornar a gaudir d'aquest espectacle musical.

L'abraçada que, d'en Roc Casagran. Publicat per Amsterdam Llibres ★★★★★ Llibre de poesia del meu escriptor (home) preferit en llengua catalana.
És el segon llibre de poemes que llegeixo de l'autor, i crec poder dir que m'ha agradat més que el primer. Un llibre farcit d'abraçades per a tots els gustos, amb poemes d'amor, de mort i de lluita. Ja he dit més d'una vegada que no soc gaire de poesia jo, sempre he pensat que és un gènere difícil de llegir per tota la càrrega metafòrica que porta, però si en Roc Casagran escriu un llibre de poemes es fa l'esforç. I punt.

Llibres acabats:

Circe, de Madeline Miller. Amb traducció de Jorge Cano Cuenca i Celia Recarey Rendo, publicat per Alianza de Novelas ★★★★ Retelling del mite de la bruixa Circe, filla del déu Hèlios i de la nimfa Perseis, que viu exiliada a l'illa d'Eea. Allà coneixerà a l'heroi Odisseu, quan aquest i els seus homes atraquen a Eea buscant refugi en el seu camí de tornada a Ítaca.
A part de la transformació en porcs dels homes d'Odisseu, poca cosa més coneixia de la bruixa Circe. Amb la lectura d'aquest retelling l'he pogut conèixer una mica més, i li he agafat simpatia i tot.
Si us va agradar La canción de Aquiles, aquest també ho farà.

Llibres començats:

Clarissa, de Stefan Zweig. Passejant per la biblioteca (que en tota la meva vida he trepitjat ben poc, sempre he estat més de comprar i acumular llibres) vaig anar cap al prestatge de la lletra Z, a veure què trobava de l'autor. Aquest va ser l'escollit.

Dels 5 llibres que m'havia proposat llegir me n'han faltat dos, Les aérostats i Cuina! O barbàrie, però es podria dir que, de manera improvisada, els hem canviat per uns altres dos. 
I vosaltres, què heu llegit aquest mes d'agost?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Resum de lectures: Juny

Resum de lectures: Febrer

Si t'ha agradat... t'agradarà...